nijlpaard knuffelen - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Mandy Son - WaarBenJij.nu nijlpaard knuffelen - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Mandy Son - WaarBenJij.nu

nijlpaard knuffelen

Blijf op de hoogte en volg Mandy

10 Mei 2016 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Vandaag een bijzonder dagje! We zouden eigenlijk de Panorama route gaan doen maar omdat het bewolkt was zou dat zonden zijn van de uitzichten! Maargoed we waren al vroeg op onze vrije dag, dus het zou zonden zijn om niks te doen met deze dag! Dus besloten we om een tweede poging te doen om Jessica de hippo te bezoeken! Dus een autootje gehuurd en weer onderweg naar hoedspruit! Ennnnnnn hij was open! Jeeej! Toen we aankwamen zagen we alleen een klein nijlpaardje heel schattig! Maar er werd ons verzocht om door te lopen naar boven. Vanaf daar zagen we een paar mensen op een vlot staan. En daar lag ze dan! Jessica! Het verhaal van Jessica is een apart verhaal. Jessica is als baby aangespoeld in de tuin waar wij vandaag waren! De man waarvan de tuin was (die normaal jaagde op deze dieren) heeft het beestje (toen al 18 kilo) de tuin in gelaten en heeft en verzorgt. Als hij het niet gedaan had had hij het niet overleefd tussen de krokodillen in z'n eentje. Jessica is vrij om te gaan en te staan waar zij wil. Maar ze blijft steeds terug komen naar dr tuin. Daar krijgt zij eten. Ook slaapt zij in het huis van de man. Ik geloofde het niet tot dat ik het filmpje zag. BIZAR! Het aller vreemdste is de vergelijking tussen Jessica en de andere nijlpaarden wij hoorde namelijk gister het verhaal over de man die is aangevallen door een nijlpaard, in de buurt van ons huis! En wij hebben Jessica vandaag gewoon geaaid, gevoerd en zelfs een kus gegeven! Ik vond het een super mooie ervaring! Ik had wel uren baar het beest (van inmiddels 1600 kilo) kunnen kijken! Het was geweldig! Na het bezoek aan Jessica hebben we toch nog een poging gedaan om het eerste uitkijkpunt van de Panorama route te vinden! Maar dat was nog niet zo makkelijk. Na een uur rijden kregen we te horen dat het nog minimaal een half uur was, dus zijn we omgekeerd. Anders zouden we niet voor het donker terug zijn. Op de terug weg zijn we nog even langs THE house of amarula geweest (ons favoriete drankje hier) daar hebben we een filmpje gekeken (totaal niet interessant) en daarna natuurlijk was geproefd (wel heeel interessant) haha. Verder hebben we natuurlijk even gesport en wat foto's op de computer gezet. Het was een dagje voor in de boeken!