day off - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Mandy Son - WaarBenJij.nu day off - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Mandy Son - WaarBenJij.nu

day off

Blijf op de hoogte en volg Mandy

23 April 2016 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Weekend! Dat betekent lekker uitslapen, naja tot 9 uur dan want dan is het niet meer uit te houden in een bedje, een heerlijk uitgebreid ontbijt in de tuin, omdat het zo’n heerlijk plekje is! Ondertussen was onze huisgenoot (Gertjan) druk aan het rennen en vliegen, want vandaag was het tijd om hem uit te zwaaien, na drie maanden hart werken en natuurlijk heerlijk genieten, moest hij weer richting huis gaan. Gertjan sorry als je dit leest maar wij zijn meteen begonnen met het verbouwen van je kamer hahahah. Wij hebben die ochtend namelijk van kamer gewisseld, ( nu een douche en wasbak in de kamer, grote kast en openslaande deuren naar de tuin) HEERLIJK! Toen e alles overgeplaatst hadden hebben we de rest van het huis op ze kop gezet. Muziek aan, alles schoon. Toen we bezweet uit zaten te hijgen kwam Fenne ons halen om op pad te gaan! We zijn naar de mijnen gereden, naar het uitzicht punt. Ziek dat daar mensen werken! Zo hoog! Daarna zijn we doorgereden naar de olifant rivier om daar een drankje te doen en wat te eten. Onderweg daar naar toe zagen we een paar kinderen vissen in een riviertje, Mandy dr raampje open! WHATS OUT!! CROCODILES! Vrolijk doorgereden en toen we klaar waren met eten stonden we even bij het water te kijken en een beetje te geinen. Tot er een ober naar ons toe kwam en vroeg of we wisten waar die herdenkingsplaats voor was. die hadden helemaal niet gezien.
Het volgende verhaal volgde:
6 jaar geleden was het hier heel druk, ik was aan het serveren en er zaten een paar mensen bij het water te chillen, ze waren dronken, in deze rivier zwemmen heel veel krokodillen en nijlpaarden. Een meisje ging het water in, en kwam er later weer uit om een borrel te doen. Ik kon er niet echt iets van zeggen omdat ik druk was met de klanten. Daarna sprong zij weer het water in en kwam er weer rustig uit maar de derde x niet meer. Ze was onderwater getrokken door een krokodil en we hebben daarna nooit meer iets van haar terug gevonden. We waren even stil , ik had kippenvel. Terug denkend aan de jongetjes die ik liet schrikken bij de rivier. Daar reden we nog een x langs. De jongetjes waren weg. En aan de andere kant van de rivier stond een immens groot nijlpaard.
best heftig om te zien hoe erg je hier dus op de hoede moet zijn.
Maar fijn het is tijd voor iets leuks, wij gingen weer een stukje rijden. We gingen een rugby wedstrijd kijken bij een vriend van Fenne. Vet om te zien, wijntje mee helemaal gezellig! Daarna zijn Ancelle en in nog even uiteten geweest en hebben we even de contacten onderhouden op ons wifi punt. En toen natuurlijk vroeg naar bed. Morgen om 5 uur op want we gaan op safari! Ik ben benieuwd!!!

  • 10 Mei 2016 - 21:21

    Lilian :

    Hey meis,

    9 uur is uitslapen hoor. 13 uur is niet meer van deze tijd. Regelmaat met die batterij van jullie hahah
    Lkker dat die huisgenoot vertrokken is. ff de boel aan kant, opruimen en opnieuw inrichten. Dat betekend dus beste ruimte toe-eigenen.

    Fijn te lezen dat jullie heelhuids bij dat meertje weg zijn. Ik heb het niet zo op krokodillen ik hoop jullie ook niet.
    pas jullie op met rugby kijken..... ik vraag me dan af of je dan naar t spel kijkt of de spelers hahah

    Enjoy jullie avond!

    XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Phalaborwa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Mei 2016

de bustour

29 Mei 2016

shop till we drop

28 Mei 2016

soort van bustour

27 Mei 2016

day at the lionpark

26 Mei 2016

Lets go to Johannesburg
Mandy

Actief sinds 29 Maart 2016
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 7687

Voorgaande reizen:

29 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

29 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: