dag een van de Panorama route - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Mandy Son - WaarBenJij.nu dag een van de Panorama route - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Mandy Son - WaarBenJij.nu

dag een van de Panorama route

Blijf op de hoogte en volg Mandy

21 Mei 2016 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Dag 1 van de Panorama route, vroeg! Gister avond hadden we de auto al gehuurd, dus we konden vroeg op pad gaan! Half 7 op precies te zijn. We hebben 2 uur gereden tot de route echt begon. En man wat was hef mooi! Ons eerste punt was the tree rondavels. Ik ben niet echt een persoon die dr natuur onwijs interessant vind maar wauw wat was dit indrukwekkend.. Zo hoog! En wat een uitzicht. Overal staan kleine kraampjes met mensen die hun spullen super graag willen verkopen. Irritant maar ook wel handig hahah want afdingen is een eitje. Ik heb een Afrikaanse tas gekocht. Zo lelijk dat ie geweldig is! Na dit punt volgde het uitzichtpunt lowveld maar deze was gesloten. Het was erg mistig dus we denken dat dat de reden was (gevaarlijk met de hoogte) daarna kwamen we bij mijn favoriet van deze reis. De potholes we werden al ontvangen door een groep aapjes, die Ancelle bijna aanvielen toen zij die ging filmen met haar selfiestick het uitzicht was geweldig. Allemaal super grote gaten in de grond met atoompjes water het klinkt zo heel stom maar je moet het gewoon gezien hebben. De volgende twee punten waren niet zon succes (wonder view en Gods window) het was te mistig om iets te zien. Daarna zijn we naar graskop gereden om de veste pannenkoeken van de wereld te eten. En ze hadden gelijk hij was hemels! Ik had een pannenkoek met chocolade mouse en ijs (omg wat lekker). het was een uur of half 5 tijd om een plaats te vinden om te slapen. Sabie was het stadje waar dat veilig kon (ja mam ik heb onderweg wat rond gevraagd) we hadden wat gevonden. Het was school en zag er gezellig uit. Goed dit word hem! Spullen gedumpt en nog even kijken of er iets te beleven is hier. Het stadje was nog al uitgestorven. Er was een pub open en we besloten een borrel te halen. Het zag er uit als een vieze stamkroeg maar verder was er toch niks te doen. Na twee borrels werd er een shotje neer gezet door een oude man (een vaste klant aan zijn drank neus te zien) maar gezellig!! We raakte aan de praat. De shirtjes en drankjes gingen over en weer en er kwamen steeds meer gezellige mensen. De voetjes gingen nog even van de vloer en om een uur of half 11 waren we bek af (en een beetje zat) hahah het was een geweldige avond! Ik heb nu al zin in morgen