weer een dagje beestenboel - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Mandy Son - WaarBenJij.nu weer een dagje beestenboel - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Mandy Son - WaarBenJij.nu

weer een dagje beestenboel

Blijf op de hoogte en volg Mandy

08 Mei 2016 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Vol goede mood gaan de padvinders met het rugzakkie om richting de autoverhuur! Een wandelingetje van ongv 20 minuutjes. Wij dachten dat hij 9 uur open ging dus wij waren er om 10 over 9. Maar de blondjes hadden zich vergist! Even wachten dus! Een gezellige auto rit volgde. Het is prachtig om hier te rijden. Eerst zagen we al een paar aapjes langs de snel wel die letterlijk auto's zaten te kijken vanaf een steen. En daarna zagen we ook nog een giraffe langs de weg! (Haha waarom gaan wij nog het krucherpark in? ) we waren onderweg naar hoedspruit want daar zouden we Jessica het nijlpaard bezoeken. Jessica is een tam nijlpaard dat is opgevangen door mensen en steeds terug komt naar de plek waar zij zo goed verzorgd is. Het was een aardig eindje rijden, maar we waren er eindelijk. Ik vroeg bij de poort of we Jessica konden bezoeken maar er werd mij meteen gezegd dat dat vandaag niet mogelijk was om dat ze aan het filmen waren pfff, oke optie twee! We hadden ook nog iets gelezen over een chita walk. Dat leek ons wel wat. Op de site stond dat die 's morgens vroeg en om 4 uur 's middags was dus we gingen even langs om ons aan te melden. Sorry mevrouw we hebben vandaag alleen een ochtend Tour en die is al terug. Pfff Meeen je niet! Oke wij zijn niet voor een gat te vangen! Wij zoeken door! En uit eindelijk kwamen we uit bij een opvang centrum voor dieren die het niet overleven in de wildernis. Dit heeft indruk op me gemaakt. De dieren worden zo verzorgd dat ze weer klaar worden gestoomd voor de wildernis. Het was zeker indrukwekkend. Sommige dieren zouden niet meer terug kunnen en de verhalen daar achter waren vaak triest. (Ik bespaar jullie de verhalen). Na de tour kwamen we met onze auto nog een giraffe tegen WAUW wat dichtbij! Het beest heeft denk wel 2 km met ons mee gerend het was super mooi om te zien (filmpje staat op Facebook) toen was het tijd om weer terug te gaan naar Phalaborwa want we wilde voor het donker terug zijn. (De wegen zijn hier heel slecht en bijna niet verlicht) dat is ons gelukt!
s' Avonds nog een hapje gegeten en morgen mogen we weer aan de bak! Tot morgen!