weer even naar de pubertjes - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Mandy Son - WaarBenJij.nu weer even naar de pubertjes - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Mandy Son - WaarBenJij.nu

weer even naar de pubertjes

Blijf op de hoogte en volg Mandy

28 April 2016 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Lang dagje altijd op de donderdag, maar goed voorbereid gingen we op pad! Flink veel water mee, namenlijst klaar. Nu nog opzoek naar de leraar. VERASSING! Die was er niet.. hahah na een kwartier te hebben gezocht. Kregen we te horen dat meneer vandaag absent was. naja goed dan doen we het zelf wel. Ancelle zetten alvast al het materiaal klaar, en ik ging de klas halen. Zo gezegd zo gedaan zou je zeggen. Hmm toch niet helemaal. Ik kwam een klas in waar een aantal kinderen lagen te slapen op de tafel, en anderen zaten luidruchtig te kletsen en een aantal kijk een beetje voor zich uit. Ik vroeg of ze met ons mee gingen om te nettballen. Niet iedereen reageerde enthousiast maar ik heb al mijn tricks en trucks uit de kast gehaald om ze mee te krijgen. Toen we bij het veld aangekomen waren heeft een van de leerlingen ons geholpen met de namen. Dus het feest kon beginnen. Het uurtje ( denk dat het nog een half uurtje was ) vloog voorbij. De volgende les was een 8ste klas die zijn nog wat jonger. Erg gezellig en de kinds zijn altijd erg geïnteresseerd in je privé leven. How old are you? 23 heb ik geantwoord ( ben ik natuurlijk niet) maar als de leerlingen denken dat je van hun leeftijd bent dan zullen ze niet meer naar je luisteren. How many kids do you have? Uhmm.. owja dat is hier natuurlijk heel normaal. Op zo’n moment bedenk je dat het er in nederland heel anders aan toe gaat. Ik hoorde vandaag namelijk ook dat de kinderen hier op 14 jarige leeftijd al trouwen… mijn god, ik speelde nog met poppen op mijn 14de. De rest van de lessen verliepen soepel, gezellige groepen want sporten vinden ze toch altijd wel leuk! De tempratuur liep wel aardig op, en Ancelle en ik merkte wel dat het voor ons als nuchtere Nederlanders wel iets we warm werd om te sporten! Dus hebben we scheidsrechter gespeeld. De laatste groep. Hmm klein foutje. We hadden namelijk de verkeerde groep uit de klas gehaald hihi. En de kinderen wilde niet meer weg. En nu? GEEEN PROBLEEM! Wij halen gewoon ook de andere groep uit de klas! en lieten ze tegen elkaar spelen. Het ging gewoon prima met een grote groep. Ze waren harstikken fanatiek en dat maakte het voor ons ook weer een stuk leuker om de les te geven!! Uit werk hebben we niet zo veel gedaan, morgen een kort dagje en dan een lang weekend!! HEERLIJK!!

  • 10 Mei 2016 - 21:44

    Lilian:

    Hahahah wat grappig om te lezen dat jullie het zo oppakken.
    is er geen leraar dan doen we het zelf wel.

    Verkeerde klas???? ach gezellig dan halen we die andere klas er ook bij.
    Erg oplossingsgericht.

    Grappig dat je er achter komt dat de culturen zo verschillen op je 14de al trouwen.
    Jij hebt trouwens je pop nog bij me laten liggen vlak voor vertrek;)

    Denk een beetje aan jezelf ivm de hitte maar jullie slaan jullie de laatste weken er nog wel door heen met het lesgeven.
    Geniet van jullie aankomende weekend.

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Phalaborwa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Mei 2016

de bustour

29 Mei 2016

shop till we drop

28 Mei 2016

soort van bustour

27 Mei 2016

day at the lionpark

26 Mei 2016

Lets go to Johannesburg
Mandy

Actief sinds 29 Maart 2016
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 7680

Voorgaande reizen:

29 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

29 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: