een dagje olifant rijden WAUW - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Mandy Son - WaarBenJij.nu een dagje olifant rijden WAUW - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Mandy Son - WaarBenJij.nu

een dagje olifant rijden WAUW

Blijf op de hoogte en volg Mandy

26 April 2016 | Zuid-Afrika, Hazyview

Okee, alles is geregeld tassen waren gister avond al gepakt tijden uit gestippeld, netjes op tijd weg want we willen niet te laat komen! Vandaag gaan we olifant rijden. We moeten om half 1 aanwezig zijn en om 1 uur begint onze trip. We hebben begrepen dat we anderhalf tot 2 uur moeten rijden dus we gaan om half 9 op pad om een auto te huren. Dat verloopt gladjes, we hebben geen navigatie nodig want de route is een rechte weg! Toch? Was zeker waar maar dan moet je wel eerst de N40 zien te vinden. Dat was nog niet zo makkelijk dus na een half uur zoeken toch maar terug om een navigatie te huren. Die gaf meteen al aan dat de aankomst tijd een uur later zou zijn. 2 en een half uur rijden? Die staat vast nog op zomertijd. Dus Jut een Juul rijden vrolijk door. Na anderhalf uur nog geen teken van de Elephant wispers. Dus de tijd van de tomtom klopte wel. Onderweg maar even gebeld dat we later kwamen, was geen probleem.
WE WAREN ER EINDELIJK! Toen werd ons gemeld dat we nog wel mee konden maar dan moesten we nog wel even wachten. (2 en een half uur om precies te zijn) HEFTIG! Dus wij hebben even een terrasje gepakt en heel wat van de omgeving gezien haha.
Toen was het eindelijk zo ver. We mochten mee komen, werden voorgesteld aan de olifanten en er werd heel wat informatie verteld. We mochten de dieren voeren en ze lieten ze een aantal kunstjes doen. Super indrukwekkend zo’n beest van 1500 killo nog geen meter van je af.
jaa hoor we mochten. Onze namen werden genoemd en we mochten plaats nemen. Hobbel van links naar rechts, ik vond het geweldig. Samen met ancelle. Het was een kleine route en super mooi uitzicht over et landschap. Een toffe ervaring die ik nooit meer zal vergeten!!
De reis was natuurlijk iets langer dan gepland dus de reis naar huis was in het donker. Na de lange reis en alle indrukken waren we aardig moe gestreden en zijn we lekker richting bed gegaan. Morgen gaan we met Fenne mee het krucherpark in, wie weet zien we daar wel weer een paar olifanten 

• 29 April 2016 - 15:01

John Van Der Zon:

Als ik dit allemaal zo hoor en lees hebben jullie het daar geweldig..........ik zeg geniet nog van de rest