een nieuwe dag op de middelbare school - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Mandy Son - WaarBenJij.nu een nieuwe dag op de middelbare school - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Mandy Son - WaarBenJij.nu

een nieuwe dag op de middelbare school

Blijf op de hoogte en volg Mandy

21 April 2016 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

6 uur het wekkertje en 7 uur staan we gerant! Op weg naar de middelbare school. De namen lijst vergeten dus dat was nog een dingetje met namen als abagetoela of hoe je het ook schrijft! Maar we werden goed geholpen! De meeste klassen zijn er enthousiast! Natuurlijk moet je altijd wat kinderen een beetje mee trekken! Maar dat lukte aardig!!
Bij het tweede uur gebeurde er iets vreemds! We waren hesjes aan het uitdelen zo als wij dat altijd doen! De leraar noemt de naam wij geven een hesje! Noemen het nummer en geven het aan de kind waarvan de naam os genoemd, de leraar schrijft het nummer achter de naam, zodat als wij een hesje kwijt zijn weten wie dat hesje aanhad. Maar goed dat terzijde er werd een naam genoemd en ik zocht met me hesje naar de jongen waarbij de naam hoorde. Maar ik kon hem niet vinden. Een heel klein jongetje ( ik schatte hem 4/5 stapte naar voren) ik met me domme hoofd ahww.. ) de lieve schat was 19. Wat voelde ik me lullig. Ik merkte aan hem dat hij liever niet speelde maar we probeerde hem toch nog iets te motiveren. Lukte tot op zekere hoogte maar toch merk je dat zo iemand niet echt word opgenomen in de groep. Moeilijk om te zien!
Dat was overigens niet het enige aparte wat we hebben meegemaakt vandaag! Tijdens onze volleybal les aan het einde van de dag hoorde we vanaf de school een hoop lawaai en rennende kinderen! Ik vroeg aan de kinderen doe meteen dicht bij mij kwamen staan wat er aan de hand was? Het enige antwoord dat ik kreeg was: stay close to me They want to hit us. We liepen richting de school en daar liepen ik gok 7/8 agenten langs met zwepen van heb ik jou daar! (Ik was in shock) is dit serieus? Ik bracht de kinderen veilingaankoop de klas en ben daarna naar een ander lokaal gegaan. Ik trof de directeur en vroeg of hij kon uitleggen wat er aan de hand was. Hij schoot meteen in de verdediging. Dit doen We om de kinderen discipline te leren! Ze moeten aanwezig zijn in de klas! Waarop ik vroeg: en daarvoor gebruiken ze de zwepen? Hij antwoordde dat die alleen waren om de kinderen bang te maken. Maar ik denk niet dat hij de waarheid heeft gesproken! Een collega van mij zat te werken in een lokaal waar de agenten met een aantal kinderen naar binnen gingen. Daar werden de kinderen aardig hard toe gesproken zei ze. Daarna werd zij vriendelijk verzocht om het lokaal te verlaten want ze moesten nog wat afhandelen met de kinderen! ( ik kreeg kippenvel toen ik het verhaal hoorde)
Met dat verhaal nog in mijn gedachte ging ik terug naar het volley veld. Het was namelijk tijd voor afterschool volleybal een aardige groep had zich al verzameld. Op zich leuk om te zien. Maar ik had er al niet zo veel zin meer in. Zat nog beetje te denken aan wat er net was gebeurd en de zon die de temperatuur tot ongv 37 grade had laten stijgen maakte het er ook niet leuker op. Tot dat we eenmaal begonnen! Gertjan ging met de grote kerels aan de gang met een partij en Ancelle en ik zorgde dat de dames het naar het zin hadden. We begonnen met de bal hoog houden maar na een kwartier was de lol er af! Let go for something else! We gingen was kleine spelletjes doen. Ijsbrekers om het maar een naam te geven. En de dames kwamen los, na een aantal spelletjes gingen we over op een dansje en daarna kwamen hun met hun dansjes! En spelletjes wat hebben we een lol gehad met de kleine meiden! Toen kwam het foto toestel tevoorschijn de dames haalde de gekste duckfaces tevoorschijn het was een feest! (Foto's volgens op Facebook als internet het hier toelaat) we hebben de dag gelukkig super afgesloten! Morgen gaan we voor het eerst naar het gehandicapte project! Morgen horen jullie meer!!

  • 21 April 2016 - 22:01

    J Stengs:

    Bewondering wat jullie allemaal doen vooral met die hitte geniet er van

  • 21 April 2016 - 22:09

    Natalie:

    Jullie doen het echt super meiden zo trots op jullie !

    Geniet van de kinderen en de rest en maak ze blij wat zullen ze het waarderen!

    Dikke kus voor mijn vriendinnen
    Xxxxxxx

  • 23 April 2016 - 13:48

    Lilian:

    Lkker bezig hoor!

    Goed te horen dat jullie de Kids goed aan t sporten krijgen.
    we appendages vanavond ff.

    Dikke kus!

  • 23 April 2016 - 20:23

    Pap:

    Respect met die hitte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Phalaborwa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Mei 2016

de bustour

29 Mei 2016

shop till we drop

28 Mei 2016

soort van bustour

27 Mei 2016

day at the lionpark

26 Mei 2016

Lets go to Johannesburg
Mandy

Actief sinds 29 Maart 2016
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 7749

Voorgaande reizen:

29 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

29 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: